Geoblog.pl    filifionka    Podróże    Tu i tam    Bełchatów (31.06-06.07.2003)

Bełchatów (31.06-06.07.2003)

Polska, Belchatow

Na praktyki terenowe do Bełchatowa pojechaliśmy z hydrogeologii i geologicznej obsługi wierceń. Mieszkaliśmy wówczas w domkach kempingowych w Słoku. W piękny, leśno-jeziorny krajobraz, malowniczo wkomponowane są tam kominy Elektrowni Bełchatów.

Podczas zajęć odwiedziliśmy min. Kopalnię Węgla Brunatnego w Bełchatowie. W siedzibie głównej kopalni przedstawiono nam szczegółowo aktualną sytuację eksploatacji złóż węgla, po czym udaliśmy się zobaczyć odkrywkę. ,,Dziura w Ziemi” rzeczywiście wygląda imponująco!!! :D. Najlepszy widok na kopalnię roztacza się ze ,,sztucznej” Góry Kamieńskiej, powstałej w wyniku zdejmowania nadkładu z Pola "Bełchatów".

Kolejne dni spędzaliśmy na robotach wiertniczych, których celem było min.: wykonanie studni odwadniających, otworów obserwacyjnych, czy otworów rozpoznawczych. Zapoznaliśmy się z tajnikami prac wiertniczych, budową wiertnic, uczyliśmy się też profilować rdzenie wiertnicze.

Tradycyjnie na zakończenie trzeba było wykonać projekt studni, obronić go i zdać kolokwium :) Bułka z masłem!!!