Geoblog.pl    filifionka    Podróże    Irlandia 2007    Bray i Dún Laoghaire (24.06.2007)

Bray i Dún Laoghaire (24.06.2007)

Irlandia
Irlandia, Bray

W niedzielę pojechaliśmy z Anią kolejką DART, na wycieczkę do Bray, a w drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze Dún Laoghaire.

Bray to miasteczko położone w hrabstwie Wicklow, około 25 km na południe od Dublina. Jest jednym z ważniejszych nadmorskich kurortów Irlandii. Znajduje się tam szeroka ponad półtorakilometrowa piaszczysta plaża, wzdłuż której biegnie promenada. Miasto otaczają niewielkie wzgórza zachęcające do pieszych wędrówek. Udaliśmy się na spacer na jedno ze wzniesień zwane Bray Head z białym krzyżem na szczycie. Na górze oczywiście złapała nas ulewa!!!

Dún Laoghaire to dzielnica Dublina około 12 km na południe od centrum miasta. Znajduje się tam główny port promowy kraju, marina oraz kąpielisko morskie, a z innych atrakcji Narodowe Muzeum Morskie oraz muzeum Jamesa Joyce'a. Każdego roku w wakacje odbywa się tam największa impreza międzykulturowa w Irlandii - Festiwal Kultur Świata.